Secundair onderwijs - Vakoverschrijdende eindtermen en ontwikkelingsdoelen

Context 4: Omgeving en duurzame ontwikkeling

Stam

  • communicatief vermogen
  • creativiteit
  • doorzettingsvermogen
  • empathie
  • esthetische bekwaamheid
  • exploreren
  • flexibiliteit
  • initiatief
  • kritisch denken
  • mediawijsheid
  • open en constructieve houding
  • respect
  • samenwerken
  • verantwoordelijkheid
  • zelfbeeld
  • zelfredzaamheid
  • zorgvuldigheid
  • zorgzaamheid


Eindtermen

De leerlingen:

1 participeren aan milieubeleid en -zorg op school;
2 herkennen in duurzaamheidsvraagstukken de verwevenheid tussen economische,
sociale en ecologische aspecten en herkennen de invloed van techniek en beleid;
3 zoeken naar mogelijkheden om zelf duurzaam gebruik te maken van ruimte,
grondstoffen, goederen, energie en vervoermiddelen;
4 zoeken naar duurzame oplossingen om de lokale en globale leefomgeving
te beïnvloeden en te verbeteren;
5 tonen interesse en uiten hun appreciatie voor de natuur, het landschap en
het cultureel erfgoed;
6 voelen de waarde aan van natuurbeleving en het genieten van de natuur.